תפריט

המונח "תנור אפייה" מתייחס למכשיר שמבצע רק פעולת אפייה וזה מה שהיה בעצם בדגמים הראשוניים. הם לא הגיעו יחד עם כיריים (זה דורש עוד כמה שנים טובות של טכנולוגיה משופרת) והיו מכשיר בפני עצמו שאפה בעצם את הלחם של הבית.

בעבר לא היה דבר כזה ללכת לחנות של לחם ולקנות לחם - אנשים היו אופים את הלחם שלהם לבד ובדרך כלל הוא היה מחיטה משובחת, שיפון וכו'. היום קיים תנור האפייה מהקטגוריה של האפייה לעבר שלל מתכונים של עוגות, פשטידות ועד כמובן לבישול ואפייה של בשר, קדרות וכו'. בעיניי רבים נחשב התנור כיום למלך המטבח ומלך ארוחות החג ומלך מסורת המטבח בכל בית.

עד כמה חשובים תנורים בחיינו ניתן ללמוד ממתכוני עדות, אשר בכל מטבח שלהם בכל עדה יש מה שנקרא את הפיתה, הלחם הבסיסיים שלהם. אצל התימנים זה לחוח או ג'חנון שנאפה בתנור, אצל האתיופים זו הפיתה שלהם, המצרים אופים לחם בתנור, וההונגרים עושים בלינצ'ס בתנור. הרבה מאוד מאכלי מעדות נסבים סביב שימוש בתנור אפייה, מה שהיה פעם תנור שעבד עם עצים והיום מתהדר בחיבור ישר לבלון של חברת הגז. מי אמר הייטק במטבח ולא קיבל...?
 

תנור שמתאים לצרכים שלכם בדיוק

בדרך כלל היום מתאימים כל מוצר חשמל לעיצוב של המטבח, ולכן אם יש לכם מטבח בסגנון כפרי, אתם תבחרו בדגם בצבע לבן, חום או כחול - צבעים חמים שזורמים יחד עם העיצוב הכפרי. היום יש גם טרנד של דגמים שנראים ממש כמו תנורי וינטאג' של פעם, והם גם שיא השיכלול וגם שיא היופי בכל מטבח.

ישנם היום דגמים בגודל של 90 ס"מ חד תאיים, או דו-תאיים בגודל של 120 ס"מ וכל משפחה צריכה לבחור את המוצר האופטימאלי בהתאם לצרכים שלה. בנוסף ישנם דגמים במגוון בצבעים נפלאים חיקוי לוינטאג' בצבעים כמו צהוב, אדום כחול, ירוק שנראים ממש כמו תנורים תקופתיים של פעם.
 

מגוון אפשרויות בלתי נגמר

בין המותגים הבולטים ניתן למצוא את BEKO, HYDROCLEAN MIELE, משולבי כיריים או דגמי בילד אין. המילה האחרונה בתחום עוסקת בפיזור חום נכון בתוך התנור. תור הזהב של היום כולל כמה וכמה תוכניות בישול שמעלות את השאלה - עד אנה הגענו ותיווכחו בעצמכם: רק חימום תחתון, חימום מהיר, טורבו, גריל, הפשרה, אפייה אינטנסיבית, ברביקיו, חימום תחתון, טורבו, השחמת מזון ועוד.

נפח הדגמים הנפוצים הוא בערך כ-76 ליטר עם יכולות תנורים של ניקוי עצמי, עם ציפויים מיוחדים לניקוי קל, עם טיימר, מסילות טלסקופיות, הפעלה דיגיטלית ועוד.