תפריט

כיריים קרמיות, הטרנד החם במטבח

מעיון בהיסטורית תולדות הכיריים עולה כי בראשיתם הן היו מובערות על אש, סוג של טאבון על גחלים לוחשות ואט אט חדרו הטכנולוגיות הרבות שהכניסו אל המטבח את הכיריים המתקדמים והמוכרים לכולנו - כיריים על גז והכיריים הקרמיות.
 
בישול בשדה מגנטי
כיריים קרמיות, הידועות בפי רבים גם ככיריים החשמליות, הן היום המילה האחרונה במטבח ועדיפות בקרב מרבית חובבי הבישול.

כאשר בוחנים את החידושים וההמצאות של הכיריים הקרמיות של היום, אפשר גם להבין למה. יש כיום דגמים פופלאריים הפועלים בשיטת האינדוקציה - מתחת למשטח הקרמי יש סלילים מגנטיים שיוצרים אפקט חום, ומתחברים רק - וזהו הרק הגדול של שיטת האינדוקציה - לכלי הבישול המונח עליהם.

כך בעצם מבטיחים היצרנים לא הולכת אנרגיה לאיבוד, לא מבזבזים אותה לשווא, והיא משתנה מקוטר לקוטר של כל כלי בישול ומותאמת אליו, וכלי הבישול הוא גם זה שמפעיל אותה. כיריים אלו יכולות להיות מופעלות אך הן לא תבצענה שום פעולת בישול אם לא יונח כלי בישול על המשטח הקרמי.

יתרונות נוספים בכיריים הקרמיות של היום: גדלים מ-60-90 ס"מ, עד 5 טבעות חימום גם בעוצמה של 11,000 קילואט, טבעות מחוברות לבישול על גריל רחב, הפעלה דיגיטלית, מערכת בטיחות למניעת גלישת נוזלים, עוצמת חום אוטומטית ומשתנה בהתאם לבישול ועד לתוכניות בישול אוטומטיות מותאמות מראש. 

בנוסף עושה רושם שמטרתן של הכיריים הקרמיות מעבר ליכולות הממגנטות שלהן הופכות להיות יותר ויותר מומונט אומנותי במטבח שכן, ניתן היום לרכוש כיריים קרמיות בדגמים עיצוביים שונים מרהיבים למדי.