תפריט

כל מה שכדאי לדעת לפני רכישת מצלמת אקסטרים

אחד הטרנדים החמים ביותר כיום בעולם הצילום הוא ללא ספק תמונות וסרטוני וידאו המתועדים בעת פעילות ספורט אקסטרים. תמונות אלו מצלמות באמצעות מצלמות אקסטרים מיוחדות המחוברות לרכב, אופנועים, אופניים או קסדה.

למרבית מצלמות האקסטרים הדיגיטליות יש כמה מאפיינים שיש לשים לב אליהן, הם אמורים להוות את הבסיס לעבודה נוחה ולתוצאות איכותיות שהן יספקו לנו:

1. חדות צילום – ככל שהמספרים גבוהים יותר כך התמונה והסרטון חדים יותר. כיום מדובר HD   או FULL HD  1800 ואף למעלה מזה. תזכרו שאתם מצלמים בזמן שאתם עושים פעילות מסוימת, התמונה זזה והראות לא תמיד ברורה, לכן ככל שהרזולוציה תהיה גבוהה יותר, כך השפעות חיצוניות פחות ישפיעו.

2. משקל הדגם – מאחר ואת המצלמה צריך לשאת בצורות שונות עלינו או על הכלי עליו אנחנו נוהגים או רוכבים, הרי שמוטב שהיא תשקול כמה שפחות. בדרך כלל מדובר על 80 עד 200 גרם לא יותר מזה.

3. פריים לשנייה – ככל שיש שהמהירות גבוהה יותר, כך התמונה סובלת פחות מקפיצות והיא יותר חלקה. מומלץ שמספר הפריימים ינועו בין 25 ל-50.

4. עמידות למים – אם אתם מעוניינים לקחת את המצלמה לפעילות ימית (צלילה) יש לוודא שהמצלמה עמידה בפני מים. בדרך כלל מצלמות עמידות עד 60 מטר.

5. נפח זיכרון – תוודאו שהמצלמה שאתם רוכשים יש לה גם זיכרון פנימי ויש גם אפשרות להשתמש בכרטיס זיכרון חיצוני של 4 ג'יגה לפחות.

6. זמן סוללה -  על מנת שתוכלו לצלם כל רגע בפעילות שאתם עושים, תוודאו שזמן הסוללה של המצלמה הוא לפחות 3 שעות.

7. תוספות  - למצלמות אקסטרים יש אפשרויות רבות נוספות, למשל שינוי זוויות צילום,  צילום במצבי תאורה משתנים, אפשרות לצילום ב-slow motion, אפשרות קידוד לסוגי קבצים שונים ועוד.

מלבד המצלמה עליכם לקחת בחשבון שתצטרכו לרכוש אלמנטים שונים, כלי עזר שיעזרו לכם גם לעבוד עם המצלמה בצורה טובה וגם לשמור עליה מפני שריטות וחבילות. למשל, מיגון למצלמה מפני שריטות בזמן רכיבה, קליפסים שיעזרו לכם להרכיב את המצלמה על הקסדה, אמצעי מיגון לעדשה ועוד. ככל שתקנו יותר חפצים לשמור על המצלמה, כך היא תחזיק יותר זמן ותוכלו להשתמש בה בצורה טובה יותר. 

נשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי נוסף בכל שאלה וסוגיה בנושא - מוזמנים להתרשם מקטלוג המצלמות החדש שלנו באתר.