תפריט

שואב אבק רובוטי, יתרון ופתרון

במהלך השנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים אשר מוותרים על השימוש המוכר והידוע בשואב האבק הידני ועוברים להשתמש בשואב אבק רובוטי לניקוי הבית. השואב הרובוטי כבש עד מהרה את העולם בכלל ואת ישראל בפרט ואפשר להעריך שתוך זמן לא ארוך, הוא יהפוך לסטנדרט ולחבר קבוע כמעט בכל בית אב במחוזותינו.

כאשר שמסתכלים על דגמי שואב האבק רובוטיים החדישים כיום ועל מגוון תכונות ומאפייני העבודה המתקדמים שלהם, אפשר להבין בקלות כיצד הם כבשו את העולם. במובן מסוים, שואב האבק הרובוטי מגשים את החלומות שלנו בכל הנוגע לתחום הניקיון הביתי - אנחנו לא צריכים להניע אותו ואנחנו לא נדרשים לעשות עימו שום פעולה מיוחדת, אלא רק להטעינו לפי הצורך ולהפעילו כשנרצה, והוא כבר יעשה היטב את עבודתו, היסודית והשקטה.

על היתרונות והפתרונות השונים

קיים כיום מגוון רחב של שואבי אבק רובוטיים בשוק - כולם בנויים לרוב בצורה דומה, כמין קופסא עגולה דקה עם גלגלים שיכולה לנוע על גבי משטחים שונים. בתוך הקופסא ישנה מערכת מיפוי ומצלמה שמאפשרת לו לחשב את המסלול בו הוא אמור לפעול בלי להיתקל בחפצים. בחלקו התחתון יש מברשות אשר עוזרות לנו את המשטח: מברשת ראשית שעוזרת לנו לנקות את האבק והפסולת ומברשות בצדדים שעוזרות לנקות בפינות הקירות. לשואב יש חיישנים מיוחדים שמונעים ממנו להתנגש בקירות.

היתרון הבולט והמשמעותי בשימוש בשואב הרובוטי הוא כמובן העובדה שבמקום שאנחנו נצטרך לנוע עם השואב ברחבי הבית, הוא עושה זאת לבד, ואנחנו יכולים לשבת בצד, להתרווח בנחת ולראות כיצד הוא עושה את עבודתו נאמנה. ניתן להפעילו בכל שעות היממה, רק כאמור יש לזכור להטעינו מראש. המערכות המוטעמות בתוכו מאפשרות לו לנוע בצורה נוחה ובטוחה בתוך הבית, בלי שנצטרך לוודא שהוא לא נתקל בחפצים או בקירות. לכן בזמן שהוא מנקה לנו את הבית מאבק, אנחנו יכולים לעשות דברים אחרים בראש שקט.

יתרון נוסף חשוב בשואב מסוג זה, שבכוחו לעבוד היטב ביסודות על גבי משטחים שונים – מלבד ניקוי שטיחים, הוא יכול לספק עבודה מצוינת גם על משטחים קשים כמו פרקטים, מרצפות שיש ועוד. השואב האבק הרובוטי מתאים לעבודה כמעט בכל שטח ומבנה ולכן הוא מאוד פופולארי.