תפריט

החורף בישראלנחשב לעונה קצרה יחסית אך במהלכו יכולים להיות ימים קרים מאוד. חימום הבית שלנו בימים הקרים הוא צורך קיומי שלנו. אף אחד לא יכול לתפקד כיאות כאשר קר לו ובית לא מחומם הוא בית שהשהייה בו לא נעימה. אם אנחנו רוצים להיטיב עמנו ועם בני המשפחה שלנו חשוב שנחמם את הבית שלנו במהלך החורף בדרך שתהפוך את המגורים בו לנעימה. כיום, בתקופה בה אנחנו חיים יש מגוון רחב של שיטות חימום לבית מאח ועד תנורי חימום. אנשים רבים בוחרים לחמם את הבית שלהם גם על ידי מזגנים וכך הם מחממים את כל החללים בבית בצורה שווה.
 

למה חשוב לחמם את הבית בחורף?

חשוב מאוד שנקפיד לחמם את הבית שלנו בחורף. בית לא מחומם הוא בית שהשהייה בו לא נעימה והיא יכולה אף להזיק לבריאות האישית שלנו. משפחות עם ילדים קטנים או זוגות קשישים חייבים להקפיד על חימום הבית שלהם. אוכלוסיות אלו רגישות יותר למחלות בזמן החורף ומזג אוויר קר יכול לגרום להם לחלות בשפעת או במחלות אחרות. על ידי קנייה של תנורי חימום לכל אחד מהחללים השונים בבית שלנו נוכל לוודא שהטמפרטורות בו יהיו נעימות ויעזרו לנו לשמור על חום הגוף שלנו.
 

האם כדאי לנו לחמם את הבית בעזרת מזגן?

באפשרותנו לבחור לחמם את הבית שלנו גם בעזרת מזגנים. מזגן מהווה מקור לחום בחורף ומקור לקור בקיץ. כאשר אנחנו מתקינים מערכת מיזוג בבית שלנו אנחנו יכולים לכוונן את הטמפרטורות בבית  שלנו בהתאם למזג האוויר שיש בחוץ. כך למשל כאשר קר מאוד אנחנו יכולים בקלות רבה לחמם את הבית שלנו וכאשר מאוד חם אנחנו יכולים באותה הקלות ממש לקרר את הבית שלנו. החום שמופץ על ידי מיזוג מרכזי מהווה חום נעים מאוד. חום זה מופץ בצורה שווה לכל חלקי הבית וכך אין אף חלל בבית שלנו שקר בו מדי.
 

אז איזו שיטה עדיפה?

אנשים רבים מתלבטים מדי חורף מהי הדרך הטובה לחמם את הבית שלהם: תנורי חימום או מזגנים? לכל אחת משיטות חימום אלו יתרונות וחסרונות. כאשר אנחנו מחמים את הבית שלנו בעזרת תנור חימום אנחנו יכולים ליהנות מחום חם יותר ונעים יותר. החיסרון של שיטת חימום זאת הוא שהיא לא מעניקה מענה לכל חלקי הבית שלנו. כאשר אנחנו מחממים בתנור את הסלון – חדר השינה שלנו או המטבח עדיין קרים מאוד. חימום הבית שלנו על ידי מזגן יכול לאפשר לנו ליהנות מטמפרטורה אחידה בכל חדרי הבית. כך אנחנו יכולים ליהנות באותו הזמן מטמפרטורה חמה ודומה במטבח, בחדר השינה, בחדר הילדים, בסלון ובחדר העבודה.