תפריט

בית חכם הוא בית שמזכיר את מלחמת הכוכבים או סרט אחר של מדע בדיוני. אתה לוחץ על שלט מבחוץ מפעיל את מערכת הקולנוע הביתית, יחד איתה מוגפים התריסים בסלון. אתה מכבה את המזגן ואז נדלק האור, מפעיל את מערכת האזעקה ואז גם נסגרת הדלת של המרפסת למעלה. חכם, מדהים ומפתיע. כדי להפוך בית לחכם יש לעשות כל מיני פעולות שקשורות לחשמל כמו התקנת מפסקים מבוקרים, חיווט מיוחד של חוטי חשמל, תשתית מסוימת של חשמל ועוד.
 

מי צריך בית חכם ?

הרעיון להקים בית שכזה נובע מריבוי מערכות החשמל והאלקטרוניקה הקיימות כיום. היום יש בכל בית המון טכנולוגיות ואת כל אלה צריך לתפעל ולכן רצוי שזה יעשה בצורה קלה, נשלטת ויעילה, ומכאן בעצם נברא הרעיון ששולט בכל המערכות הטכנולוגיות שיש היום כמעט בכל בית. את המערכת ניתן להפעיל ע"י תנועה וחיישן, יצירת קשר אינטרנטי, נגני מדיית רשת, מסכי מגע או שלטים.

מעבר לנוחות השימושית של הפעלת מערכות האינטרנט והטכנולוגיה יש גם איזה שהיא תחושה מאוד "משוכללת" להחזיק בית שכזה - שאתה לוחץ על השלט והוא מבין מה שאתה רוצה, מפעיל פה, מכבה שם, עושה כמעט הכל.
 

מוצרי חשמל ירוקים וחסכוניים

מוצרי חשמל לבית מסוג זה מאופיינים בחיסכון באנרגיה ובאים מעולם האנרגיה הירוקה. הרעיון הוא לא רק להפעיל או לכבות מכשירי חשמל או אורות או כל מערכת אלקטרונית או טכנולוגית בלחיצת כפתור, אלא להביא גם בשורה שקשורה באנרגיה חסכונית וירוקה.

מערכות אלו מיועדות לחבר בין המערכות -  מערכת הטלוויזיה בכבלים, ורשת האינטרנט הביתי, יחד עם מערכת של קולנוע ביתי, מיזוג האוויר, וידיאו, מחשב וטלפון ולהפוך את ההפעלה שלהן, לפשוטה וקלה. בית חכם מפוקח על ידי מחשבים שבדרך כלל משולבים במערכת בקרת מבנה. מוצרי חשמל אלו צריכים להיות מוצרים חוסכי אנרגיה, וגם מאוד משוכללים שמופעלים ע"י שלט, ומחוברים לתשתית החשמלית של הבית החכם. כאלה שניתן לשלוט עליהם גם מרחוק. למשל שימי עוגה בתנור, צאי מהבית, ובאמצעות האינטרנט תכבי את התנור בזמן.
 

מערכת חשמל אישית

את מערכת החשמל יש להתאים לצרכים ולדרישות של הבית טרם התקנתה. המערכת תוזן בסופו של דבר בצורה ממוחשבת תחת כל מיני קטגוריות של הפעלה וכיבוי ותתפקד בהתאם. כל מערכת היא אישית לכל בית ונוגעת לתפקודו המותאם, לשורת המוצרים האלקטרוניים והחשמליים שיש בו ולדרישות החכמות הספציפיות הנוגעות לחיי האנשים ולהתנהלותם. התקנת המערכת צריכה גם היא להיעשות ע"י מומחה בתחומו עם ידע רב בדרישות התפקודיות של בית שכזה.