תפריט

פרד וולף ג'וניור משיקגו הוא האיש אשר בשנת 1913 הציג את המקרר הביתי הראשון תחת השם DOMELRE. אבל חוץ מזה שאדון וולף נהנה ממנו, הוא לא הצליח לפרוץ גבולות ורק בשנת 1916 קמה לה חברה מסחרית שהציגה מקרר שפעולתו זהה לפעולת המקררים גם היום - ע"י שאיבת חום. כן אם תעמדו קרוב קרוב למנוע של המקרר שלכם, תוכלו בינתיים גם לייבש את השיער....

המקררים הראשונים היו למעשה ארונות לקרח עליהם התקינו יחידות קירור, מעבה ומדחס ורק בשנת 1925 החלו בייצור דגמים שיחידות הקירור שלהם הם חלק אינטגראלי מהם. בתי קרח היו קיימים מאז שהאדם צריך היה לקרר מזון במשך חודשי הקיץ. רק בשלהי המאה ה-19 הוכנסו לבתים ארונות עם קרח כאמצעי לקירור, וגם בארץ בתקופת קום המדינה אמצעי הקירור של כל הבתים היה קרח שהוטמן בארון הקירור להלן "המקרר". איש שמוכר גושי קרח היה עובר בכל שכונה צועק "קרח, קרח" וכל הנשים (כי אז עבדו בעיקר גברים) היו יורדות למטה וסוחבות למעלה ולפעמים גם 4 קומות את מלבן הקרח שהולך להיכנס למקרר.

מכל הסוגים ובכל הדגמים

כל בית בוחר היום את הדגם המועדף עליו והוא נרכש בהתאם לדרישות השימושיות ממנו. ככל שהמשפחה יותר גדולה, כך גם המקרר יהיה יותר גדול, ובבתים בהם יש מטבח גדול נוהגים אנשים רבים לרכוש גם מקרר עם שתי דלתות וברז שמזרים מים קרים מתי שרק מתחשק לך. כיום ישנם מגוון דגמים בגדלים  שונים המתאימים לכל דרישה, ויש כאלה שאינם מסתפקים במקרר גדול, ויש להם גם מקפיא נפרד.

בעקרון ניתן לחלק את דגמי המקררים ל-3: כאלו עם מקפיא תחתון, דגמים עם מקפיא עליון ודגם הדלת-ליד-דלת. בנוסף להם יש גם מקררים קטנים עד 200 ליטר שנקראים "מיני מקררים" או מקרר משרדי.

מי רוצה את המקפיא למטה ?

במשך שנים רבות נקודת ההנחה הייתה כי מקפיאי המקרר צריכים להיות למעלה וכך באמת במשך שנים, נוצרו כל דגמי המקררים. אבל מניתוח של הרגלי השימוש במקרר עלה שדווקא יש המעדיפים את המקפיא למטה, ויותר נוח להם שפריטים יותר שימושיים ולא המקפיא יהיו להם בגובה העיניים, וכך נוצרו בעצם המקררים עם המקפיאים התחתונים.