תפריט

מיקרוגל, סיפור הצלחה של כמעט מאה שנים

היום כמעט ואין בית בישראל או בכלל בעולם המערבי, שאין בו מיקרוגל מדגם מסויים, המכשיר החשמלי המופלא שהומצא באמצע המאה ה-20, ועם השנים השתכלל הפך להיות ידידו הטוב של האדם אר מעוניין בארוחה חמה ומהירה.

הצלחתו של המיקרוגל טמונה ברעיון, שניתן לחמם בו מזון קפוא מסוגים שונים תוך זמן. זאת להבדיל מטוסטר אובן שדורש הרבה יותר זמן עבודה. מצד שני, רבים הסבורים שבטוסטר אובן החימום הוא הרבה יותר שכן הוא שומר על המרקם המקורי של המנה. טענה אחרת היא, שהמיקרוגל לא מפזר את החום בצורה אחידה ולכן יש חלקים במנה שמתחממים יותר ואחרים שמתחלקים פחות.

אפשר לראות קשר ישיר בין הצלחתו של המיקרוגל לבין האופן בו אנחנו עובדים. עצם זה שאנחנו הן כרווקים וכן כבעלי משפחות, נמצאים רוב שעות היממה בעבודה, זה מאפשר לנו להגיע הביתה, לחמם אוכל מבושל או קפוא במיקרוגל בלי שנצטרך להתחיל לבשל. כמו כן המיקרוגל מאפשר לנו להשאיר אוכל מוכן לילדים, שיצטרכו רק לחמם אותו במיקרו ולא מעבר לזה. המיקרוגל גם משרת אותנו במקומות שונים, כמו משרדים, לימודים ומקומות אחרים, כך אנחנו יכולים להביא אוכל מבושל או קפוא מהבית ולחמם אותו תוך מספר דקות.

כפי שניתן לראות ולהתרשם מדגמי המיקרוגל החדשים, בשנים האחרונים השתנו דברים רבים במבנה ובתפעול של המיקרוגל. השינויים באו בעקבות שיפורים טכנולוגיים שונים שנוצרו עם הזמן והן בעקבות הכרה שהמיקרוגל יכול לשמש לדברים נוספים, ולהיות חלק בלתי נפרד מהמטבח, לא רק כמכשיר שמחמם אוכל אלא גם מאפשר להכין אותו ברמות שונות.