תפריט

המטבח ושולחן האוכל הוא המקום שבו אנחנו מבשלים, המקום שבו אנחנו מתחילים את הבוקר שלנו ונרגעים לאחר יום עבודה בארוחת הערב משפחתית, כמו גם החלל שבו אנחנו מארחים חברים ובני משפחה. בקיצור, המטבח הוא המקום שבו הקסם מתרחש. לכן, לאור חשיבותו של המטבח, חשוב לעצב אותו כך שיתאים לצרכים הספציפיים שלכם.
רצף העבודה ומשולש המטבח, נחשבים לשני העקרונות העיקריים בעיצוב המטבח, והם עשויים לכלול גם עיצוב המשתמש במכשירי חשמל מוסתרים, כמו תנור, מקרר או מדיח מובנה. במאמר זה נתמקד בעיקרון רצף העבודה!

מדיח מובנה כוונת העיצוב

 

בין אם אתם מחליטים לשלב במטבח מדיח מובנה או לא, כשאומרים ׳כוונת העיצוב׳, המטרה היא ליישם כמה עקרונות עיצוב ידועים כדי להשיג מטבח יעיל ופרקטי. וכשמדובר על יעילות הכוונה היא למידת הקלות שבה ניתן לבצע את משימות המטבח היומיומיות.
חשבו על זה כמו זרימה טבעית ממשימה אחת לאחרת. הלקוח הדמיוני הוא בדרך כלל משפחה בת 5 נפשות שנהנית לבלות זמן רב במטבח, לבשל או לארח לארוחות ערב. למרות שהעיצוב ישתנה תמיד בהתאם לצרכים הספציפיים של כל לקוח, יש כמה עקרונות בסיסיים שניתנים ליישום בלי קשר לסגנון העיצובי שבו תבחרו, ובלי קשר לבחירות אישיות, כמו העדפת מדיח עצמאי על פני מדיח מובנה וכדומה. 

עוד מוצרים:



מייבשי כביסה כל המידע >>


תנור עם כיריים כל המידע >> 

עקרונות העיצוב הקשורים לרצף העבודה



עקרונות העיצוב לא מתייחסים לתקנות בנייה שצריך לעקוב אחריהן, אלא לכמה קווים עיצוביים מנחים שיעזרו לכם לעצב מטבח יעיל יותר.
רצף העבודה מתייחס לסדר הפעילויות הכרוכות במלאכת הבישול והכנת האוכל. פעולות אלה כוללות את כל השלבים, מהכנסת המצרכים שקניתם בשוק ואחסונם, דרך ההכנה, הבישול והאכילה ועד בסופו של דבר לשימוש במדיח מובנה לשטיפת הכלים.
רצף העבודה כולל שישה שלבים עיקריים המתפרסים על פני 6 אזורי עבודה:
  1. חזרה מהסופר – פריקת המזון, הוצאתו מהאריזות, ואחסון במקרר, במזווה, בארון או במקפיא.
  2. שטיפה – האזור הרטוב כולל מדיח מובנה, כיור לניקוי המצרכים, לקילוף, לקיצוץ ולשטיפת הכלים – באזור האי.
  3. הכנות – אזור ההכנות כולל אפשרויות לשקילה, לערבוב, להכנת עוגות ולמאפים.
  4. בישולים – אזור הכיריים והתנור (להרתחה, לטיגון, לצלייה, להשחמה ולאפייה); מיקרוגל (להפשרה, לבישול מהיר ולחימום).
  5. הגשה – המקום שבו מאוחסנים כלי ההגשה, כלי האוכל, הסכו״ם והתבלינים.
  6. סעודה – שולחן האוכל.
 

לאחר השלמת השלבים האלה, עוברים לפעולות הפינוי והניקיון:



  • פינוי – הוצאת הכלים המלוכלכים לכיור ולמדיח הכלים, החזרת שאריות המזון למקרר ולמזווה.
  • ניקוי – פינוי פסולת, העמסת מדיח הכלים, שטיפת כלים ידנית וניקוי אזור הכיור.
 

איך כל אלה משפיעים על תהליך העיצוב?




הרעיון הוא לעצב פריסת מטבח שבה ניתן יהיה לעבור באופן חלק מפעילות לפעילות. לדוגמה, הכיור משמש הן להכנה והן לשטיפת כלים, והזרימה של כלי האוכל והסכו״ם אל השולחן ואל המדיח צריכה להיות חלקה. חוץ מזה, המרחק בין אזור ההכנה לאזור הטוב צריך להיות מינימלי, כדי שלא תצטרכו להיסחב עם סיר כבד מהכיור לכיריים. לקבלת הצעת מחיר עם אריסטו שופ חייגו עכשיו.