תפריט

מיקסר ידני או מיקסר שולחני?

אומרים שבשביל לבשל ארוחה טובה, צריך מטבח מצויד בכל טוב, ויודע כך שף מקצועי וכל טבח חובב, שמטבח מצויד היטב, זה מטבח שמצוייד באחד מדגמי המיקסרים החדישים והמובילים בתחום. אין זה מקרי, כפי שנראה בהמשך המאמר, למיקסר יש שימושים רבים והוא בעל חשיבות רבה בתהליך הבישול והאפייה. זו הסיבה שכל שף וכל טבח דואג שיהיה לו לפחות מיקסר אחד במטבח.

ברוב מטבחי ישראל השונים ניתן למצוא שני סוגי מיקסרים מרכזיים ופופולריים:

* המיקסר הידני - מדובר על מיקסר, יחסית פשוט, שיש לאחוז בו בזמן העבודה והוא מקציף ומערבל. הוא נחשב למיקסר פשוט יותר מאחר והוא מצריך מאיתנו לאחוז בו בכל זמן העבודה.  עם זאת היתרון שלו, שניתן לנייד אותו בקלות (מה שאומר שניתן להשתמש בו בקערות מסוגים שונים), הוא קל משקל ופשוט לעבוד איתו. 

* המיקסר השולחני - זהו מיקסר הרבה יותר מקצועי, שלא מצריך עבודת ידיים, כל מה שצריך לעשות זה לשים קערה מתחת למוט שלו, והוא כבר יעשה את העבודה, הקצפה, ערבול, לישה ועוד. למיקסר מסוג זה, יש יותר מהירות מאשר למיקסר ידני, הן מבחינת סוגי המהירויות (איטי, רגיל ומהיר) והן מבחינת רמות המהירות (בדרך כלל זה מתחיל ב-5 רמות מהירות ועולה כלפי מעלה).  כמו כן, ההספק החשמלי שלו יותר גדול, ומגיע ל-1200 וואט, כלומר הוא עובד יותר מהר ויותר חזק.
 
החיסרון של מיקסר כזה הוא שלא ניתן לנייד אותו, מה שאומר שכל הזמן הוא צריך להישאר במקום. מצד שני אפשר לשים אותו בעבודה והמשיך לעשות דברים אחרים. ישנם מיקסרים שמשלבים בין השניים, קרי מיקסר שולחני עם ידני, אך לא מדובר בכלי פופולארי מאוד בשוק הישראלי. 

* מוזמנים להתרשם ממגוון הדגמים החדישים שלנו בקטלוג המיקסרים המיוחד באתר.